تصور ذهنی غلط اول : زنی که تن به مادری نمیدهد سالم و بی عارضه است.

تصور ذهنی غلط اول : زنی که تن به مادری نمیدهد سالم و بی عارضه است. قوتش را برای خودش نگه داشته

 بارداری دارای فواید متعددی از جمله کاهش ابتلا به سرطان، مداوای زودتر بیماری ام اس، افزایش قدرت بازسازی سلول های کبدی و جوان سازی سلول‌های پایه (استم سل) در مادران می شود

دکتر محمداسماعیل اکبری مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این مطلب درباره فواید شگفت انگیز بارداری گفت: این موارد برگرفته از مطالعات محققان و فعالیت های پژوهشی بوده و زنان ایرانی به دور از باورهای غلط، باید به آن توجه جدی تری داشته باشند. کسانی که مبتلا به بیماری ام اس هستند وقتی باردار می‌شوند، زودتر مداوا می شوند . همچنین سلول‌های کبدی قدرت بازسازی دارند و در زمان بارداری این قدرت چند برابر می‌شود.

 بازسازی سلول در باروری به معنی افزایش تعداد سلول‌ها نیست بلکه زنان باردار دارای سلول های قدرتمند می شوند و این کار کمک بسیار زیادی در پاسخگویی به نیازهای آنان، می‌کند.

بارداری به طور طبیعی باعث کاهش سرطان از جمله سرطان پستان در زنان می‌شود. براساس مطالعه انجام شده، اثبات شد که شیردهی ۲ ساله هر فرزند، بالاترین رقم محافظتی را برای مادران فراهم می آورد.

 فوق تخصص جراحی غدد و سرطان با اشاره به اینکه خون جوان در جنین منجر به تغییر سلول استم سل (سلول پایه) در مادران می شود، گفت: “این سلول ها با بارداری جوان می شوند و این موضوع در سلامت اغلب اعضای بدن موثر است”. با جوان سازی سلول های پایه، زنان زیباتر شده و از خطر پیری زودرس در امان می‌مانند.

 پرفسور محمد اسماعیل اکبری رئیس مرکز تحقیقات سرطان ، رئیس انجمن آموزش پزشکی ایران ، رئیس هیات مدیره انجمن زندگی بدون دخانیات، رییس انستیتو COACH و عضو کمیته کشوری کنترل سرطان می باشند. ایشان مدرک فوق تخصص جراحی غدد و سرطان از آمریکا دارند و به عنوان استاد تمام گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال فعالیت هستند.

نظرات بسته شده است.