درخشش “ستاره های زمین” در استان فارس با تشکیل جلسات خانگی و سنتی قرآن کریم

دبیر جامعه قرآنی عصر استان فارس از اجرای پویش مردمی ستاره‌های زمین با هدف ترویج و گسترش فرهنگ جلسات خانگی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان خبر داد.

محمد صالح روزبه با اشاره به جزئیات برگزاری این پویش اظهار داشت: این اقدام به همت فعالان فرهنگی – قرآنی و با همکاری ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی در دو بخش میدانی و رسانه‌ای به اجرا در خواهد آمد.

وی ادامه داد: بر این اساس تولیدات رسانه‌ای و گرافیکی متعدد و متنوعی جهت انتشار در رسانه استانی، بیلبوردهای شهری و فضای مجازی آماده شده و همچنین طرح‌های متنوعی در سطح استان‌ جهت فراگیر شدن این مهم طراحی و اجرا می‌شود. وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توسعه محافل انس با قرآن تاکید و سال ۱۳۹۸ بیان کردند”به نظر من یکی از کارهایی که خیلی مهم است عبارت است از اینکه ما دوره‌های قرآن را، جلسات قرآن را زیاد کنیم.”

عضو شورای مردمی جلسات خانگی قرآن کریم ادامه داد: جلسه‌های قرآن با هر تعداد شرکت کننده در هر رده سنی و در جمع‌های خانوادگی و دوستانه برگزار می‌شود.
وی با اشاره به خدمات پویش جلسات خانگی قرآن گفت: خدمت رسانی در حوزه محتوای، برگزاری دوره‌های تربیت مربی، فروشگاه محصولات فرهنگی، طرح عهد جمعی، تولیدات رسانه‌ای و اهدای پرچم متبرک جلسات خانگی قرآن کریم صورت می‌گیرد.

روزبه خاطر نشان داشت: پویش جلسات خانگی قرآن کریم یک حرکت مردمی با بهره گیری از ابزارهای حمایتی و رسانه‌ای در جهت کمک به فراگیر شدن گفتمان جلسات خانگی در سطح کشور است.

وی افزود: علاقمندان برای اطلاع از جزئیات این پویش و ثبت جلسات خانگی می‌توانند به سامانه https://jkqk.ir/ مراجعه کنند.

عضو شورای مردمی جلسات خانگی قرآن کریم خاطر نشان کرد: سامانه جلسات خانگی قرآن تلاش می‌کند تا همه مردم را با جلسه خانگی قرآن آشنا کند ضمن اینکه آموزش‌ها و خدمات مورد نیاز برای برگزاری این جلسه‌ها ارائه می‌شود و بین فعالان جلسات خانگی قرآن ارتباط مداوم و مؤثر برقرار می‌کند تا عموم مردم درکنار هم از تجربه‌های یکدیگر بهره ببرند.

روزبه وجه نامگذاری این پویش را بر اساس روایت شریفه ای از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم عنوان کرد و گفت :پیامبر فرمودند :خانه های خود را با تلاوت قرآن نورانی کنید و آنها را مثل قبرستان خاموش و تاریک نکنید، همان گونه که یهود و نصاری رفتار کردند که عبادت را مخصوص معابد قرار دادند و خانه ها را تعطیل کردند (و در خانه ها خبری نبود) پس هر خانه ای که در آن زیاد تلاوت قرآن شود، خیر و برکت در آن زیاد می شود، گستردگی و گشایش (در مال، ثروت، دانش، محبّت، قدرت،.. .) در اهل خانه پیدا شده و آن خانه بر اهل آسمان نور افشانی می کند، همان گونه که ستارگان بر اهل زمین نورافشانی می کنند.

نظرات بسته شده است.