اختتامیه جشنواره ملی درختان زیتون و معرفی آثار برگزیده

بیانیه هیأت داوران جشنواره مقاومت درختان زیتون

هیات داوران جشنواره ملی پوستر درختان زیتون

هیأت داوران اولین جشنواره پوستر درختان زیتون با موضوع مقاومت، قدردانی خود را از طراحان گرافیک و عزیزانی که با ارسال آثار خود و حضور در کارگاه طراحی پوستر این رویداد در برگزاری این جشنواره همکاری و مشارکت کرده‌اند، ابراز داشته و به انجام رسیدن این جشنواره را با توجه به شرایط حاکم بر اجتماع نشان از درک، مشارکت‌طلبی، روحیه جمعی و مسئولیت‌پذیری طراحان و همراهان می‌داند.
لذا با عنایت به موضوع و سختی کار در عرصه‌ای که بارها مورد کنکاش و توجه جشنواره‌های داخلی و خارجی قرار گرفته و آثار متعدد و متفاوت از نظر کیفی به خود دیده است، فارغ از کلیشه‌های رایج تصویری و مفهومی سخن گفتن کاری بس دشوار است و طبعاً دشواری این قضیه بار ارزش بصری و اثرگذاری جشنواره، هیئت داوران و طراحان گرافیک را سخت و صد چندان کرده بود. لذا با در نظر گرفتن ارتباطی دوسویه در حوزه معنی مقاومت و نگاهی فراتر از تکرار ایده‌های پیشین هم در حوزه مقاومت با تمرکز بر مردم فلسطین و هم در حوزه سلامت و پاسداشت مقام مدافعان سلامت و وظیفه مردم جامعه در این بیماری همه‌گیر عالم، آثار ارسالی جشنواره توسط هیئت داوران پس از چند دور بررسی و بیان دیدگاهها و نظرات فنی همچنین در نظر گرفتن کیفیت آثار، خلاقیت و نوآوری در ایده‌یابی و برخورد با موضوع، اجرایی دقیق و توجه به قوانین ساختاری و تجسمی پوستر و ارتباط عمیق و تاثیرگذار بر مخاطب و دوری کردن از کلیشه‌های رایج و تکنیک‌های تکراری مرسوم، منتخبین جشنواره را به شرح زیر معرفی می‌نماید:

۱- هیئت داوران با توجه به در نظر گرفتن سطح کیفی جشنواره، همچنین مطابقت آثار با استانداردهای طراحی روز، اثری را حائز رتبه اول ندانست.۲- جناب آقای *مهدی عسکری* به دلیل ایده‌پردازی بدیع و نگاهی متمایز و خلاقانه و مفهومی تاثیرگذار در ارتباط با موضوع جشنواره به عنوان رتبه دوم انتخاب شدند.

۳- جناب آقای *سجادعلی پورحیدری* به خاطر رویکردی متفاوت و خلاقانه در ارتباط به روز با موضوع مقاومت و سلامت و نگاهی تاثیرگذار و مفهومی در مبارزه با بیماری کرونا به عنوان رتبه سوم انتخاب شدند.

+ همچنین هیئت داوران سه اثر از سه طراح به ترتیب حروف الفبا
آقای *عبدالحمید ابراهیمی‌نیا*
آقای *محمدرضا خسروانی*
آقای *محمدحسن سروری*
به خاطر بیانی شاخص، نگاهی خلاق و ارائه ساختاری مناسب و دقیق و تلاش در جهت بیان اهداف جشنواره حائز تقدیر ویژه می‌داند.

با تقدیم احترام
سید محمد رضا میری
مجتبی مجلسی
علیرضا خاکپور

دبیر جشنواره ملی درختان زیتون

«بیت» [مجمع طراحان انقلاب اسلامی فارس]، در راستای اهداف خود، مصادف با روز جهانی قدس سال ۹۹ و با توجه به برگزار نشدن راهپیمایی (به جهت شیوع بیماری کرونا)، تصمیم به برگزاری جشنواره ملی پوستر درختان زیتون با محوریت پاسداشت مفهوم والای مقاومت گرفت. به دنبال این تصمیم، تاریخ ۲۰ تیرماه ۹۹ به عنوان آخرین مهلت ارسال آثار، تعیین گردید که به دلیل استقبال گسترده ای که صورت گرفت مهلت ارسال آثار تا ۳۰ مردادماه تمدید شد پس از اعلام رسمی فراخوان، ۱۵۴ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این میان، ۴۶ اثر به بخش نمایشگاه راه یافته و پنج اثر به عنوان آثار برگزیده و شایسته تقدیر انتخاب شد.

ضمن سپاس از همراهی هنرمندان گرانقدر، مقرر گردید که از میان ۳۶ اثر باقیمانده پنج اثر به عنوان «منتخب مردمی» شناخته شوند که نحوه ارزیابی آثار در صفحه اینستاگرام بیت اطلاع رسانی می گردد.

در انتها از اساتید گرانقدر و هنرمندانی که مارا در این مسیر یاری نمودند سپاسگزاریم.
همچنین از جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی فارس،سازمان هنری رسانه ای اوج استان فارس، موسسه جامع خانواده بهارنکو ؛ موسسه دختران همسو؛ سازمان فضای مجازی سراج و دیگر همراهان کمال تشکر و قدردانی داریم.

دبیر جشنواره ملی درختان زیتون، مرتضی علیشاهی

 

 

گزارش تصویری مراسم اختتامیه جشنواره ملی پوستر درختان زیتون که به دلیل وجود بیماری کرونا بصورت مجازی برگزار گردید

اختتامیه جشنواره ملی پوستر درختان زیتون

اختتامیه جشنواره ملی پوستر درختان زیتوناختتامیه جشنواره ملی پوستر درختان زیتوناختتامیه جشنواره ملی پوستر درختان زیتوناختتامیه جشنواره ملی پوستر درختان زیتون

نظرات بسته شده است.