بازدید میدانی اصحاب رسانه و همراهی مسئولین از روستای گردخون شیراز

جمعی از خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس دوشنبه در برنامه‌ای به ابتکار سازمان بسیج رسانه‌ و قرارگاه استانی محرومیت‌زدایی شهید اسکندری سپاه فجر، با همراهی مدیرکل راه و شهرسازی و فرماندار شیراز پای حرف دل مردم گردخون شیراز نشستند و راهکارهای حل مشکلات را بررسی کردند.

این بار،‌ اهالی رسانه و مسئولان در بازدیدی مشترک به ابتکار سازمان بسیج رسانه استان فارس و قرارگاه استانی محرومیت‌زدایی شهید اسکندری سپاه فجر استان راهی این روستای محروم شده بودند.
جاده‌ای که از شیراز به روستای گردخون منتهی می‌شد جاده ای بسیار باریک و خطرناک‌ است، جاده پرترددی با عرض کم که می‌تواند موجب تصادف و خسارت‌های ناشی از اینگونه حوادث شود و انسان‌های بسیاری را به کام مرگ بکشاند.
این روستا از شهر شیراز تنها یک و نیم کیلومتر فاصله دارد و به واسطه رشد طولی شیراز به این شهر ملحق شده است.
شاید در تصور کسی نگنجد که این روستا با وجود همجواری با کلانشهر شیراز هم با محرومیت دست و پنجه نرم می‌کند و فقر و مشکلات گریبانگیر آن است.
آنگونه که از چهره و سخن اهالی مشخص بود، اغلب ساکنان این منطقه، طعم تلخ محرومیت و فقر را با تمام وجود چشیده‌اند و زندگی خود را با حداقل‌ امکانات در میان خروارها مشکل فرهنگی و اقتصادی سپری می کنند.
خاکی بودن و وضعیت نابسامان آسفالت خیابان‌ها در روستای گردخون افزون بر سلب آسایش مردم روستا باعث شده تا این منطقه چهره نامناسبی به خود بگیرد.
به گفته بسیاری از ساکنین این محله، در سال‌های اخیر مردم گردخون برای حل و فصل مشکلاتشان به تمامی سازمان‌ها و ارگان ها مراجعه کرده‌اند اما غبار محرومیت و مشکلات همچنان بر این منطقه سایه افکنده است.

بازدید میدانی اصحاب رسانه و همراهی مسئولین از روستای گردخون شیراز

مردم مطالبات بحقی دارند
مسئول قرارگاه استانی محرومیت‌زدایی شهید اسکندری سپاه فجر استان فارس نیز در این بازدید گفت:‌ مردم روستای گردخون مطالبات و خواسته‌های بحقی دارند که پیگیری آنها در تعامل با دستگاه‌هایی اجرایی در دستور کار این ستاد است.
سرهنگ هاشم جمالی افزود:‌ مدیریت محلی، شورا و دهیاری روستای گردخون در مقاطعی دچار مشکلاتی بودند که این مشکلات در مقطع کنونی، برطرف شده است و شورای جدید روستا، همیاری و مشارکت خوبی برای رفع مشکلات این منطقه دارد.
مسئول قرارگاه استانی محرومیت‌زدایی شهید اسکندری سپاه فجر ادامه داد: این قرارگاه در عملیات بهسازی وضعیت زندگی مردم و رفع مشکلات آنها در روستای گردخون مشارکت گسترده‌ای داشته است.
وی اظهار داشت:‌ با پیگیری‌های انجام شده قرار است احداث خانه بهداشتی که با مشارکت خیرین آغاز شده بود و حدود ۳۵درصد پیشرفت فیزیکی داشت، از طریق شبکه بهداشت و درمان تکمیل شود.
سرهنگ جمالی همچنین با اشاره به درخواست‌های مردم منطقه در زمینه برخورداری از زیرساخت‌های ورزشی مناسب گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، یک زمین ورزشی و یک سالن ورزشی در روستای گردخون در حال راه‌اندازی است.

مردم مطالبات بحقی دارند مسئول قرارگاه استانی محرومیت‌زدایی شهید اسکندری سپاه فجر استان فارس نیز در این بازدید گفت:‌ مردم روستای گردخون مطالبات و خواسته‌های بحقی دارند که پیگیری آنها در تعامل با دستگاه‌هایی اجرایی در دستور کار این ستاد است. سرهنگ هاشم جمالی افزود:‌ مدیریت محلی، شورا و دهیاری روستای گردخون در مقاطعی دچار مشکلاتی بودند که این مشکلات در مقطع کنونی، برطرف شده است و شورای جدید روستا، همیاری و مشارکت خوبی برای رفع مشکلات این منطقه دارد. مسئول قرارگاه استانی محرومیت‌زدایی شهید اسکندری سپاه فجر ادامه داد: این قرارگاه در عملیات بهسازی وضعیت زندگی مردم و رفع مشکلات آنها در روستای گردخون مشارکت گسترده‌ای داشته است. وی اظهار داشت:‌ با پیگیری‌های انجام شده قرار است احداث خانه بهداشتی که با مشارکت خیرین آغاز شده بود و حدود ۳۵درصد پیشرفت فیزیکی داشت، از طریق شبکه بهداشت و درمان تکمیل شود. سرهنگ جمالی همچنین با اشاره به درخواست‌های مردم منطقه در زمینه برخورداری از زیرساخت‌های ورزشی مناسب گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، یک زمین ورزشی و یک سالن ورزشی در روستای گردخون در حال راه‌اندازی است.

لزوم همکاری اهالی در مسیر حل مشکلات
در این بازدید که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس صورت گرفت، محمدرضا امیری فرماندار شیراز گفت: هرچند که مردم این روستا خواسته ها و مطالبات به حقی دارند و ضروری است که این مطالبات پیگیری شود اما متأسفانه ما شاهد عدم همکاری برخی از ساکنین این منطقه با مسئولین در زمینه برطرف شدن برخی از مشکلات روستای گردخون هستیم.
فرماندار شیراز تصریح کرد: من از عموم مردم این منطقه به دلیل توجهی که به مسائل زندگی و محیط زیست خود دارند تشکر و قدردانی می‌کنم اما از برخی از ساکنین این روستا که به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی، موجب دامن زدن به بحران زباله‌ می‌شوند هم خواهشمندم که برای حفظ سلامت خود و دیگر ساکنین روستا کوشا باشند.
وی افزود: با توجه به گسترش بیماری کووید ۱۹ لازم است که مردم برای مقابله با این بیماری تلاش کنند تا محیط زندگی‌شان را پاکیزه نگه دارند و در این زمینه با مسئولین همکاری کنند.
امیری اضافه کرد: با وجود اینکه حاشیه جاده به صورت هفتگی پاکسازی می‌شود اما متأسفانه باز هم شاهد جمع شدن زباله در این منطقه هستیم.

بازدید میدانی اصحاب رسانه و همراهی مسئولین از روستای گردخون شیراز

 

نظرات بسته شده است.