سوگواره و نمایش میدانی اشک آسمان ؛ فیروزآباد فارس

تصور اینکه بیش از 150 نفر هنرمند در کنار هم و با هماهنگی زیاد چندین و چند آیتم تاریخی را با افکت و صوت و نور و تصویر و انفجار همزمان در مقابل شما قرار بدهند   ، فقط در رویدادی به نام نمایش میدانی محقق خواهد شد .

هنر نمایش میدانی که این روزها دیگر در کشور ما ناشناخته نیست و با تلاش های مهنا ( مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی ) و اجراهای به یاد ماندنی ای مثل فصل شیدایی در استان های مختلف کشور بر سر زبان ها افتاد و رونقی دوباره به هنر تائتر و نمایش ما بخشید.

نمایشهای میدانی با تعداد نفرات زیاد و طراحی آیتم های جذاب نیازمند صرف وقت و هزینه بسیار زیاد می باشد و معمولا برای اجرای آن باید دستگاه ها و نهاد های رسمی و غیر رسمی در کنار هم قرار بگیرند و مقدمات اجرای آن را فراهم نمایند ، این قسم نمایش هزینه های بسیار زیادی را برای تیم مجری در بردارد ، بنابراین معمولا یا تهران و یا مراکز استان ها میزبان چنین برنامه هایی می شوند.

اما گروه فرهنگی و هنری اشک آسمان در شهرستان فیروزآباد فارس بار دیگر ثابت کرد که اراده های پرورش یافته در بستر انقلاب اسلامی هیچ حد و مرزی برای فعالیت های آرمان خواهانه خود قائل نیستند و در هیچ حصار و چهارچوب محدود کننده ای جا نمی گیرند.

گروه فرهنگی و هنری اشک آسمان از سال 1394 در شهرستان فیروزآباد فعالیت هنری و نمایشی خود را با محوریت بچه های مسجد آغاز نمود و پس از چندین اجرا در ایام فاطمیه حضرت زهرا سلام الله علیها امسال با فراهم کردن امکانات بیشتر و برنامه ریزی دقیق و طولانی مدت خود موفق به برگزاری سوگواره نمایشی اشک آسمان برای سال پنجم در شهرستان فیروزآباد گردید.

حجت الاسلام شریفی و حجت الاسلام ابراهیمی نیا از مدیران و دست اندرکاران این سوگواره نمایشی ضمن تاکید بر تاثیر گذاری بیش از پیش این آیتم های نمایشی و هنرمندانه و خلاقانه با نسل جوان و نوجوان و فراهم شدن بستر رشد استعداد های نوجوانان و جوانان همکار در برنامه تاکید نمودند که اجرای چنین برنامه هایی نیازمند تامین منابع و همکاری همه جانبه متولیان فرهنگی و دستگاه های مجری استانی می باشد.

حجت الاسلام ابراهیمی نیا با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت های بومی استان در بخش های مختلف هنری و فرهنگی اشاره نمودند که در سوگواره نمایشی اشک آسمان در شهرستان فیروز آباد همه آیتم ها توسط نفرات بومی استان نویسندگی و طراحی و تدوین گردید و برای بازی ها نیز از نوجوانان و جوانان شهرستان فیروزآباد و کوار بهره بردیم ، بخش عمده ای از تجهیزات نیز با کمک و همیاری خیرین و افراد بومی تهیه شد و با خلاقیت و نوآوری جوانان بومی منطقه در ماه محرم 1443 در تپه شهدای فیروزآباد به مدت شش شب نمایش داده شد.

طراحی آیتم های خلاقانه ، شهادت سردار قاسم سلیمانی ، شهید حججی ، شهدای مدافع سلامت و انتظار از بخش های قابل توجه این سوگواره بود. اجرای نمایش های میدانی نیازمند هماهنگی های گسترده و استفاده خلاقانه از تکنولوژی برای نمایش جلوه های ویژه می باشد که بر و بچه های خوش فکر و پر تلاش شهرستان فیروزآباد به خوبی از عهده آن برآمدند.

مرکز رسانه جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی فارس ضمن تجربه نگاری دقیق این رویداد فرهنگی در آینده ای نزدیک برای همه دست اندرکاران این برنامه آرزوی موفیقت و سلامتی دارد.

 

پوستر اشک آسمان

اشک آسمان فیروزآباد

اشک آسمان فیروزآباد

اشک آسمان فیروزآباد

اشک آسمان فیروزآباد

اشک آسمان فیروزآباد

اشک آسمان فیروزآباد

اشک آسمان فیروزآباد

اشک آسمان فیروزآباد

اشک آسمان فیروزآباد

اشک آسمان فیروزآباد

اشک آسمان فیروزآباد

اشک آسمان فیروزآباد

اشک آسمان فیروزآباد

نظرات بسته شده است.