“اعتماد سازی ” رمز تعالی و اصلاح

دکتر حسین دلاوری پس از سفر یک روزه خود به شیراز یادداشتی را در صفحه شخصی خود منتشر کرده اند.

یکی از مهمترین راه های ارتقا فرهنگ و هنر در جامعه ، احترام نمودن و صیانت از جایگاه فرهنگ و هنر در جامعه از منظر مسئولین و متولیان امر است. متاسفانه امروز این جایگاه به دلیل بی مهری ها و بدرفتاری ها به شدت آسیب دیده و دیوار اعتماد فرو ریخته و نیاز به ترمیم دارد به گونه ای که امروز این جامعه از کمترین توجهی برخوردار بوده و همین امر موجب شده حضور و نقش آفرینی شان در جامعه کم رنگ و رونق شده و ظهور و بروزشان فوق العاده پایین بیاید که مسئولیت این وضعیت بیش از همه متوجه دولت است.شاهد ما کناره گیری و انزوای اصحاب فرهنگ و کناره گیری شان در نسبت با مناسبات ، رخدادها و بزنگاه های کشور است .

برای برون رفت از این وضعیت در گام اول ” اعتماد سازی ” به واسطه فراهم آوردن بستر فعالیت اقشار مختلف فرهنگ و هنر با هر تفکر و سلیقه ای در چارچوب ارزش های انقلاب اسلامی است. امروز بیشترین آسیب را در استان های سراسر کشور شاهد هستیم که یکی از دلایل عمده و اصلی آن انقطاع از مرکز و تجمیع همه منابع و امکانات در پایتخت و عدم توجه به ظرفیت و استعدادهای استانی است و بی توجهی مفرط به رفاه و معاش اصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه است که موجب شده این ظرفیتی که می توانست به خدمت تعالی فرهنگ کشور بیاید و برای اصلاح امور جامعه فایده برساند از مسیر اصلی خود خارج شده و به حاشیه برود.

در سفری که به استان فارس داشته و توفیق یارم بود که در جمع دوستان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب باشم به واقع دیدم منش ، رویه و اعتماد سازی صورت گرفته موجب شده بود که بسیاری از فعالان عرصه فرهنگ، هنر و رسانه احساس کنند می توانند در چارچوب ارزش های انقلاب اسلامی و بدون هیچگونه دغدغه و نگرانی فعالیت کنند که همین حمایت های دلسوزانه و پشتیبانی ها باعث شده بسیاری از این گره ها باز شده و موانع برطرف گردد تا جایی که ما با حجم بالایی از تولیدات هنری و رسانه ای فاخر و ارزشمند مواجه باشیم.

یکی از راه های برون رفت از وضعیت موجود و روش های اعتماد سازی احترام به حقوق و جلوه ای از آن است امروز از دولت مردمی و انقلابی انتظار می رود به مولفه ” اعتماد سازی ” با نگاه اصلاح گرانه تاملی جدی داشته و برایش راه چاره ای بیاندیشد. حتما در این فرایند از صاحبان اندیشه ، تجربیات میدان که ما امروز نمونه هایش را در کشور و از جمله استان فارس به مثابه یک الگو و مدل موفق سراغ داریم استفاده کند. امروز جبهه انقلاب می تواند با حجم بالایی از دانش و تجربه در کنار دولت و همراه با آن در مسیر تعالی فرهنگ و اجتماع کمک کننده باشد.

ارسال مقاله

اعتماد سازی رمز تعالی و اصلاح

نظرات بسته شده است.