دکتر قدیری ابیانه : همه کسانی که به کرونا مبتلا شده اند از آمریکا شکایت کنند.

دومین جلسه گفت و گوی مجازی مجمع بین الملل جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان فارس

با موضوع: کرونا و جهانی سازی

با حضور: آقای دکتر محمدحسن قدیری ابیانه

 خلاصه مباحث :

همه کسانی که به کرونا مبتلا شده اند از آمریکا شکایت کنند.

 

کرونا تبدیل به یک بحران بین المللی شده است. عمق این بحران بیش از آن چیزی است که در آمارها و نمودارها می آید؛ برای مثال کشورهای آفریقایی توانایی تولید کیت تشخیص ندارند و خدا می داند چه تعداد از مردم مستضعف در آن مناطق به دلیل ابتلا به کرونا از بین بروند.

طبق روایات ما گناهان جدید، بیماری های جدیدی می آوردند. ایدز، آنفولانزای خوکی، ابولا، سارس و … و اینک کرونا. و شاید باید منتظر بیماری های جدید دیگری نیز باشیم.

این بیماری علی الظاهر در چین کشف شده است. وقتی به بازار اغذیه چین نگاهی می کنیم می بینیم همه چیز می خورند؛ از سوسک و موش و خفاش و کرم و سگ و …؛ جمله ای دارند که می گوید همه چیز خوردنی ست جز سفینه در فضا و کشتی در دریا! این موضوع در مغرب زمین نیز هست؛ با ادرار انسانی نوشابه درست می کنند و جنین سقط شده را می خورند!

باید خدا را شکر کنیم که مسلمانیم و اسلام برای سبک زندگی آدابی قرارداده ست که از جمله آن ها دستوراتی برای خوردن و آشامیدن ست. وقتی به این دستورات عمل نشود و هرچیزی در طبیعت را قابل خوردن دانستیم باید منتظر این بیماری های جدید باشیم.

از طرفی قرائنی مبنی بر جنگ بیولوژیک وجود دارد. این فرضیه کاملا محتمل ست که در آزمایشگاه های آمریکا این ویروس ساخته شده باشد.

چیزی که این ایام ملت های دنیا را به سمت خود کشیده است بحث معنویت است؛ امروز مردم دنیا تشنه معنویت و خداگرایی شده اند. می بینید چگونه به نماز می ایستند با آن که نمی دانند چه می گویند! پیشنهاد می کنم ترجمه های مختلفی از نماز مسلمانان در دنیا پخش شود تا آن ها بدانند مسلمانان با خدای خود چگونه حرف می زنند.

با همه این شرایط کرونا دنیا را وارد یک رکود اقتصادی بین المللی کرده است. این رکود خیلی سخت تر از رکود سال 2008 است. در این میان به نظر می رسد آمریکا یکی از کشورهایی باشد که شدیداً ضربه می خورد. وقتی آمریکا اکنون بیش از 23 تریلیون دلار بدهی دارد و وارد این رکود بزرگ می شود اقتصادش متزلزل می شود. برای مقابله با پیامدهای کرونا آمریکا 2 تریلیون دلار بودجه تصویب کرده است که بیش از کل بودجه دفاعی و تحقیقاتی اش است.

اما با این حال هزینه درمان کرونا در آمریکا بسیار بالاست؛ برای کسانی که بیمه دارند بیش از 1500 دلار  و آن هایی که بیمه ندارند 3500 دلار.

وضعیت در کشورهای اروپایی نیز وضعیت نامناسبی نیست؛ بیمارستان هایی که دیگر توانایی بستری بیماران جدید را ندارند. معتقدم ایران با این شرایط تحریمی به مراتب بهتر از غرب توانسته است با کرونا مبارزه و مقابله کند.

ایران زمانی 2 میلیون و سیصدهزار بشکه صادرات نفتی داشته است اما اکنون به چیزی نزدیک سیصدهزار بشکه کاهش یافته است آن هم با بشکه ای کمتر از 30 دلار! ایران با این وضعیت دارد با کرونا مبارزه می کند؛ البته چون ما خودمان را در این سال ها با شرایط تحریمی وفق داده ایم کمتر ضربه می خوریم تا کشورهای دیگر!

پیشنهاد می کنم همه کسانی که مبتلا به کرونا شده اند از آمریکا شکایت کنند؛

این شکایت می تواند از سمت قوه قضاییه ثبت شود و در مجامع بین المللی دادخواهی شود؛ این شکایات که علیه تحریم های بهداشتی، داروییِ آمریکایی ها نوشته می شود به دیپلماسی عمومی کشور کمک می کند.

حتی ایرانیان خارج از کشور که بستگانشان در ایران دچار کرونا شده‌اند نیز می‌توانند به دستگاه قضایی کشورهایی که در آنجا اقامت دارند از آمریکا شکایت کنند. بویژه ایرانیان مقیم آمریکا بخصوص آن هایی که تابعیت آمریکایی دارند هم مناسب است از دولت و شخص ترامپ و پومپئو و دولت آمریکا شکایت کنند. آن ها می توانند حتی افرادی مثل سناتور سندرز و سازمان‌های صلح طلب را به شکایت قضایی علیه دولت ترغیب کنند. آن ها می‌توانند کمک‌هایی را برای ایران در نظر بگیرند و وقتی با موانع تحریمی برای ارسال آن مواجه شد، به استناد آن شکایت نمایند.

 میزان خسارات بابت هر کرونایی، چه منجر به فوت شده باشد و چه به بهبودی منجر گردد باید منطبق بر میزان جرایمی که آمریکایی ها برای اتباعشان از ایران طلب می‌کنند باشد یعنی صدها میلیون دلار بابت هر مورد؛ کما اینکه دادگاه‌های آمریکا در احکام خود چنین مبالغی را در دادگاه‌هایشان علیه ایران صادر کرده و می‌کنند.

نظرات بسته شده است.