سخنرانی مسئول جمعیت فرهنگیان جوان استان فارس

سخنرانی مسئول جمعیت فرهنگیان جوان استان فارس در جمع شورای مرکزی شهرستان ها

به گزارش روابط عمومی جمعیت فرهنگیان جوان، دبیر مجمع تخصصی فرهنگیان جوان استان فارس مرتضی کریمی، در جلسه ویدئو کنفرانسی مسئولین دفاتر و شورای مرکزی مجامع تخصصی فرهنگیان جوان در سطح شهرستان های استان فارس که با استقبال پرشمار فرهنگیان جوان انجام گرفت گفت :

تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی
مملو است از شهیدان شاهدی که با اقتدا به امام راحل و مکتب تربیتی عظیم ایشان حماسه های جاویدانی آفریدند. شهدایی که همواره با خون خود ریشه های درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند .
از ابراهیم همت، معلم فداکار انقلابی گرفته که کلاس درس خود را از مدرسه به جبهه منتقل میکند و
گستره افق تربیتی اش طفل های گریز پای مدرسه را فرماندهان مجاهد لشکر محمد رسول الله کرد تا رجایی و‌ باهنر که با صفای وجود و معرفت به راه پاک سفینه النجاه الگوی صحیح حکومت داری را مشق کردند، نمونه هایی اعلا از معلمانی است که در مکتب امام عظیم الشان انقلاب پرورش یافتند.
معلمانی که کلاس درس برایشان نقطه کانونی جهان بود و بخاطر
در مرکز قرار گرفتن، بارقه های نورمعرفت را ساطع کردند .

ایشان با اشاره به مکتب تربیتی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و عنایت مقام معظم رهبری پیرامون این نکته که باید به مکتب سردار به شکل یک مدرسه درس آموز نگاه کرد، زمینه سازی جهت تربیت دانش آموزان تراز مکتب سلیمانی را مهمترین وظیفه معلمان جوان انقلابی قلمداد کرد.

دبیر جمعیت فرهنگیان جوان فارس ادامه داد:
مجامع تخصصی فرهنگیان جوان در بدو تشکیل یک هدف مقدس را در دستور کار قرار داد و آن پیگیری مستمر و بنیادین تحول در اندیشه و نگرشها بوده است.
تحولی که به دنبال تاثیر گذاری در تحقق حیات طیبه متناسب با شأن تمدن سازی در تراز تربیت انقلاب اسلامی بوده است.

مسئول شورای تبیین مواضع گفتمانی فرهنگیان جوان کشور با اشاره به بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی و خطاب شانه های مسئولیت پذیر رو به جوانان، مسلح شدن فرهنگیان جوان به سلاح علم،ایمان و تخصص آمیخته با تعهد جهت نقش آفرینی صحیح و متناسب در گام دوم انقلاب اسلامی را یک راهبرد اساسی برای مجامع تخصصی فرهنگیان جوان قلمداد کرده که حصول این مسئله را در گرو اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کردند.

ایشان با انتقاد از عدم اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سالهای اخیر، مدل سازی راهکار هایی اجرایی شدن زیر نظام های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را به عنوان یکی از کار‌ ویژه های مرکز مطالعات جمعیت فرهنگیان عنوان کرده و از شروع جدی فعالیت پژوهشی توسط این مرکز جهت همکاری نتیجه بخش با مرکز پژوهش های مجلس به عنوان یکی از دستاوردهای هم افزایی فرهنگیان جوان یاد کردند.

مسئول کارگروه جوانه های انقلاب اسلامی با اشاره به گسترده شدن جمعیت فرهنگیان در شهرستان های استان فارس و برگزاری سه سطح دوره آموزشی ویژه ۳۰۰ نفر از فرهنگیان جوان در سطح شبکه اصلی جمعیت فرهنگیان، این مهم را گامی موثر در توانمند سازی تشکیلاتی فرهنگیان جوان دانسته و با ابراز امیدواری از استقبال بی نظیر فرهنگیان از نگاه نو در آموزش و پرورش، خرمشهر های پیش روی نظام تعلیم و تربیت را فتح شدنی عنوان کردند.

مرتضی کریمی، آفت اصلی گریبان گیر آموزش و پرورش را سیاسی کاری دانسته و با بیان راهبرد تخصصی جمعیت فرهنگیان، نگاه تربیتی به تمام مسائل آموزش و پرورش را
پیشه اصلی فرهنگیان جوان در سطح شهرستان های فارس عنوان کرد.

در این جلسه ۱۰۰ نفر از اعضای شورای مرکزی شبکه مسئولین جمعیت فرهنگیان جوان در سطح شهرستان های استان فارس حضور داشتند.

نظرات بسته شده است.